حتما شما هم به این موضوع دقت کرده اید. هوا سرد است و معمولا در و پنجره های اتاق را می بندیم که مبادا سوز سرما از جایی، گوشه و کناری به درون خانه نفوذ کند و سردمان شود. 


غذا هم که در خانه درست می کنیم، لباس ها هم که اینور و آن طرف آویزان می کنیم. نتیجه چه می شود؟


بله، درست حدس زدید.

بوی نا مطبوعی که از ترکیب تمام اینها در خانه به وجود می آید و با درهای بسته، در محیط ماندگار می شود.


چاره کار چیست؟


چاره کار این است که حال که زمستان است از 7 دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو در روزهای زمستان، بهره ببرید.


چرا؟

چون بعید میدانم کسی از بوی نا مطبوعی که در خانه بپیچد، لذت ببرد. 

چرا طبیعی؟

چون دست ساز است و خودتان می توانید تهیه کنید و عطر اسانس های مورد علاقه تان را در خانه نشر دهید.


اما این راه کار ها چیست؟



شمع‌های معطر و طبیعی بسازید

برای مطمئن بودن ازشمع‌هایی که می‌خرید، اگر فروشگاه مورد اعتمادی را نمی‌شناسید، بهتر است دست‌به‌کار شوید و خودتان شمع‌های موردعلاقه‌تان را بسازید. مقداری پارافین خالص تهیه کنید و فیتیله برای داخل شمع و کمی روغن‌زیتون. حال فیتیله ی شمع را داخل ظرف‌های موردنظر بچسبانید. پارافین خالص را با بخارآب به روش بن ماری ذوب کنید و با روغن‌زیتون طبیعی مخلوط‌کنید، سپس داخل ظرف‌های آماده‌شده بریزید. برای ظرف‌ها می‌توانید از شیشه‌های کوچک مربا یا ترشیجات استفاده کنید و آنها را با روبان و دانه‌های خشک‌شده تزئین کنید تا جلوه‌ی بصری خوبی پیدا کنند.

شما می‌توانید شمع‌های معطر طبیعی را در رایحه‌های متنوعی بسازید و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. استفاده از روغن نارگیل، عصاره‌ی وانیل و یا ترکیب دانه‌های قهوه با چند قطره وانیل، ترکیبات پرطرفدار شمع‌های معطر هستند. با روشن کردن شمع و پیچیدن عطر آن در خانه تفاوت شمع خانگی و دست‌ساز را با نمونه‌های کارخانه‌ای به خوبی متوجه می‌شوید.






روغن‌های معطر

روغن‌های طبیعی و عصاره‌های میوه‌ها و گیاهان در عطاری‌های معتبر به‌راحتی پیدا می‌شنوند. برای استفاده از روغن‌های معطر طبیعی، مقداری پنبه را صورت گلوله درآورید و آن را به اسانس دلخواهتان از روغن طبیعی آغشته کنید و داخل ظرفی شیشه‌ای در گوشه‌هایی از منزل یا فضای کارتان بگذارید. خیلی سریع بوی خوش این ترکیبات فضای اتاق را عطرآگین می‌کند.

یکی از روغن‌های معطری که پیشنهاد می‌شود، وانیل است. عطر وانیل یکی از رایحه‌های مطبوعی است که بیشتر خانم‌ها و کودکان از آن لذت می‌برند. عطر وانیل علاوه بر آنکه خانه‌تان را خوشبو می‌کند موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده نیز می‌شود.


چنانچه به این مبحث علاقه دارید، می توانید ادامه ی مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://www.khooger.com/book/7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86