خانه ی زیبا به شما کمک می کند محیط خونتون رو زیبا کنید

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

هنگام خرید خانه قدیمی به این نکات دقت کنید، مشکلات

بسیاری از افراد هستند که تمایل عجیبی به خرید خانه های قدیمی دارند، به چند دلیل، یکی اینکه این خانه ها به مراتب ارزان تر از خانه های نوساز و کلید نخورده است و دو اینکه این خانه حس صمیمیت و نوستالژیک را به اهالی اش القا می کند. 




خرید یا رهن یک خانه یا آپارتمان قدیمی امکان زندگی در فضایی نوستالژیک را برای شما به وجود می‌آورد. البته گاهی شاید به اختیار این کار را نکنید اما در جست و  جوی خود برای مسکن خانه‌ای پیدا کنید که قدری قدیمی است اما سایر شرایط آن برایتان مناسب است. حتی ممکن است دلتان بخواهد در شهرستانی که زادگاه پدر و مادرتان است خانه قدیمی که آنها در آن زندگی کرده‌اند را بخرید و پایگاهی برای رفت‌وآمد در آنجا با خاطرات دور برای خود فراهم کنید. البته که بهره‌برداری از یک خانه قدیمی بسیار سخت از یک خانه نوساز است اما شما می‌توانید با آگاهی از مشکلاتی که این‌گونه خانه‌های قدیمیدارند و پیدا کردن راه‌حل برای آن‌ها این خانه یا آپارتمان قدیمی را  روبه‌راه کنید و از اقامت در آن لذت ببرید.  در این مقاله سعی شده بعضی از مشکلات معمول خانه‌های قدیمی و راه‌حل‌هایی جهت حل آن‌ها، توضیح داده شود.


انجام تحقیقات کافی برای خرید یک خانه قدیمی خصوصا اگر از ساخت آن بیش از 20 سال می‌گذرد به نفع شماست. قبل از هر کار از املاکی که این خانه را از آن می خرید یا حتی از همسایه ها درمورد این که خانه مشکل عمده و بزرگی مثل نشست ساختمان، مشکل دفع فاضلاب یا نرسیدن آب و ... نداشته باشد سوال کنید. در بعضی مناطق هنوز هم در خانه ها یا در طبقه همکف آپارتمان ها با مشکل بالا زدن آب در هنگام بارندگی مواجهند. اگر این مشکلات عمده وجود نداشت کار شما بسیار آسان تر است. مشکلات معمول دیگری وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم.




1. سیستم لوله‌کشی آب

با گذشت زمان و بیشتر شدن عمر ساختمان، سیستم تاسیسات ساختمان هم دچار کهنگی می‌شوند. لوله‎‌های قدیمی فلزی بوده‌اند که بعد از مدتی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند و مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی، هدر رفتن انرژی در مسیر لوله، افت فشار، نم و ترکیدگی را به وجود می‌آورد و نیاز به تغییر دارند. این موارد علاوه بر مشکلات فنی، سبب نابودی دیوار و سقف خانه نیز می‌شوند. حال تصور کنید که چند روزی به قصد سفر خانه خود را ترک کرده و هنگام برگشت خوشحال از رسیدن به خانه و رفع خستگی با باز کردن در متوجه می‌شوید نصفی از خانه را آب برده است و این تنها به دلیل ترکیدن یکی از لوله‌های آب خانه بوده است. برای دوری از چنین صحنه‌ای لطفا قبل از سکونت خود تمامی لوله‌ها را تعویض یا تعمیر نمایید.




2. وضعیت دیوار و در و پنجره ساختمان

رنگ دیوارها و کاشی‌ها، وضعیت آن‌ها از نظر سالم بودن و همچنین نوع و وضعیت در و پنجره‌ خانه‌های قدیمی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از خرید خانه باید توجه لازم را به آن داشته باشید. مثلا پنجره‌های قدیمی باعث اتلاف انرژی، سردی هوا در زمستان و آلودگی صوتی (مخصوصا اگر در مراکز شلوغ شهر یا نزدیک اتوبان باشد) می‌شوند. پس احتمالا دوجداره کردن پنجره‌ها قبل از ورود به خانه، کمک زیادی برای شما محسوب شود. اگر پنجره‌های خانه را دوست دارید و از لحاظ تاریخی بسیار نایاب و زیبا هستند می‌توانید بدون اینکه این اثر هنری زیبا را از بین ببرید، از درزگیرهای قوی استفاده کنید تا زمستانی گرم را با خاطره‌ایی از گذشته، در کنار خانواده خود داشته باشید.

سلامت دیوارها نیز بسیار مهم است زیرا شاید به دلیل نم و کهنگی، ترک داشته باشند یا حتی  بعد از سکونت شما هم، سقف خانه آب پس دهد که این هم از لحاظ ایمنی خطرناک است و هم فضای خانه را زشت و نامرتب جلوه می‌دهد. پس تعمیر سقف خانه جزو اولویت‌هاست. علاوه بر این مسائل، رنگ دیوارها نیز می‌تواند با گذشت زمان شما را خسته کند. زیرا در گذشته رسم بر این بوده که صاحبخانه تمام فضا را به یک رنگ درمی‌آورد و حرفی از دیوارها با رنگ خاص در میان نبوده است. به همین دلیل اگر شما نسبت به سلیقه خود و متناسب با دکور خانه و رنگ میلمان، مایل به تغییر رنگ دیوارها یا تعویض کاشی‌ها هستید، بهتر است قبل از سکونت تعمیرات مورد نظر را به پایان رسانید تا بعدا هم از نظر فنی و هم از نظر سلیقه دچار مشکل و اذیت نشوید.




3. سیستم گرمایشی

گرم نگه داشتن خانه‌های قدیمی در فصل سرما به دلیل وسعت زیاد، کمی سخت و هزینه بردار است . پس اگر قصد سکونت دائم در اینگونه خانه‌ها را  دارید، حتما سیستم لوله‌کشی گاز را چک کنید که تمامی اتاق‌های آن لوله‌کشی گاز داشته باشند تا بتوان با بخاری تمامی فضای خانه را گرم نگه داشت. اگر از این خانه قدیمی فقط در مسافرت هایتان و گاهی استفاده می کنید می توانید از کرسی هم برای گرم نگه داشتن خانه استفاده کنید و البته کرسی برقی. استفاده از کرسی هم در گرم نگه داشتن خانه کمک می کند و هم  فضایی نوستالژیک و زیبا ایجاد می کند. نگران نباشید روش‌های دیگری نیز برای گرم نگه داشتن خانه وجود دارد که یکی از آن‌ها نصب پرده‌های ضخیم جلو در ورودی است تا از ورود سرما به خانه جلوگیری کند. 





4. سیستم الکتریکی

سیستم الکتریکی درخانه‌های قدیمی برای استفاده مدرن، طراحی نشده است.کامپیوتر، تلویزیون، سیستم‌های تهویه مطبوع و لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، بیشتر از زندگی‌های گذشته مردم، نیازمند برق است. مثلا در ساختمان‌های قدیمی به سبب توسعه برق رسانی داخل ساختمان و افزایش روشنایی از سیم نایلونی جهت مهار سیم استفاده شده است که موجب مشکلاتی مانند قطع برق به دلیل نوسانات، بروز آتش‌‎سوزی به دلیل اتصالات برقی و ... می‌شود. در این حالت نیاز به تعویض این سیم‌ها و استفاده از سیستم مناسب و مدرن پیدا خواهید کرد. به علاوه با توجه به فرسوده شدن طولانی مدت اکثر تجهیزات برقی در ساختمان‌ها و نیز شرایط مختلف آب و هوایی در فصول مختلف، اگر سبک زندگی شما به گونه‌ایست که به طور روزمره نیازمند این ابزار هستید، قبل از خریداری خانه از سیستم الکتریکی آن اطمینان حاصل فرمایید و در صورت وجود مشکل، توسط افراد خبره این کار، آن را حل کنید.



5. وجود حشرات موذی

اصولا تعدادی مهمان ناخوانده، بعد از تخلیه‌ی یک خانه قدیمی توسط صاحبخانه قبلی، به آن راه پیدا می‌کنند. سوسک‌ها، موریانه‌ها و موش‌ها از آن دسته میهمانان ناخوانده‌ایی هستند که شما هیچ دلتان نمی‌خواهد با آن‌ها زندگی کنید. هرچه خانه قدیمی‌تر باشد احتمال وجود این موجودات بیشتر است. ممکن است بعضی از آن‌ها حتی قابل دیدن هم نباشند و در نقاط بسیار پرت و کور خانه لانه کرده باشند. اما مطمئنا بعضی دیگر از آن‌ها از لحاظ بهداشتی، خطر بزرگی برای شما محسوب می‌شوند.


اگر در بدو ورود متوجه شدید که قسمتی از ساختار و یا دکور خانه ( مخصوصا قسمت‌های چوبی) به شکل عجیبی از فرم افتاده است، قطعانه موریانه در آن خانه لانه کرده است. این اتفاق بیشتر در خانه‌های قدیمی که از چوب زیادی استفاده کرده‌اند مرسوم‌تر است که به‌دلیل وجود نم، این چوب‌ها دچار آسیب شده‌اند. اما این مشکل هم قابل رفع است. کافی است قبل از سکونت با افراد متخصص در این زمینه گفتگو و کل خانه را با دقت بررسی کنید تا به محض مشاهده هر نشانه‌ایی، پای هرگونه موجود موذی را از خانه‌تان دور کنید و یا اگر آسیب زیادی به ساختار و مصالح ساختمان وارد شده، قبل از صدمه بیشتر آن را رفع کنید. مثلا سمپاشی کردن، تهیه سرپوش برای چاه حمام و دستشویی و یا پر کردن سوراخ دیوارها با گچ، می‌توانند راه‌کار مناسبی برای خلاص شدن از دست این مهمان‌های ناخوانده باشند.




حتی یک خانه قدیمی جذاب و زیبا که در یک محله دنج و آرام با همسایگانی صمیمی، قرار گرفته است، احتمال داشتن هر یک از مشکلات بالا را دارد. هرگاه اقدام به خرید خانه‌ای قدیمی کردید و تصمیم داشتید تمامی مشکلات آن را حل نمایید، هزینه‌ی قابل توجهی را باید برای آن بپردازید. اگر تصمیم داشتید به طور خلاصه بعضی از مشکلات را رفع کنید، در قیمت فروش یا هزینه تعمیرات خانه با صاحب ملک گفتگویی داشته باشید. در نهایت مساله مهم، سلیقه و توانایی مالی شماست.


منبع : خوگر / مشکلات معمول خانه‌های قدیمی و راه‌حل‌های آن


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

چگونه موکت آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

در هر خانه ای دست کم یک تکه موکت پیدا می شود و البته هم برای یکبار هم که شده در زندگی همه ما، اتفاقاتی نظیر کثیف شدن و آسیب دبدگی موکت، اتفاق افتاده است. 


اما با این مشکل چگونه برخورد می کنید؟


حتما به این موضوع اندیشیده اید که تعویض کامل موکت کار اصلا آسانی نیست، پس راه حل چیست؟


نکات خانه داری:ترمیم موکت آسیب دیده




هر خانم خانه داری در دوران زندگی خود، دست کم یک بار با مشکل آسیب دیدگی بخشی از موکت در اثر سوختگی، ریختن مواد غیر قابل پاک شدن مثل رنگ (حتی در صورت تمیز شدن بافتموکت از بین خواهد رفت) مواجه شده است و ناگزیر بایستی بتواند به درستی بخش آسیب دیده را اصلاح نماید. روش انجام کار و ابزار مورد نیاز برای این کار ساده است و تنها به کمی دقت نیاز هست. اگر هم اکنون که این مطلب را می خوانید، با این مشکل مواجه هستید، استرس نداشته باشید، چرا که جای نگرانی نیست، اگر مراحل را به دقت انجام دهید، آب از آب تکان نخواهد خورد.



ابزار مورد نیاز:


برای ترمیم بخش آسیب دیده موکت به ابزار ساده ای مانند:

 


قیچی


کاتر موکت بری

متر

چسب کاغذی


درب فلزی


چسب یک دو سه (چسب اسپری و سریع)



نیاز است.



اندازه گیری بخش مورد نظر:

در مرحله ی نخست بخش آسیب دیده را به دقت اندازه گیری کنید.


ادامه در لینک زیر:

https://www.khooger.com/_photo/userphoto/x-1000-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%AA_5a1a5d78c8801.jpg


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

گرد و خاک خونتون از کجا می آید؟

حال که شاخص هوای تهران به 162 رسیده است و در آلودگی هوای محض به سر می بریم، متناسب با این روز ناخوشایند، تصمیم گرفتیم تا علل خاک گرفتن خانه را بررسی کنیم. 

البته اگر الان خانه ی شما پر از گرد و غبار باشد، چندان دور از انتظار نیست، اما در شرایط عادی، به این دلایل است که خانه ی شما خاک دارد.


بعد از یک روز سخت که حسابی درگیر تمیز کردن خانه ی خود بودید و همه جا را برق انداختید، ناگهان با خانه ای پر از گرد و خاک مواجه می شوید که انگار نه انگار تنها یک روز قبل بود که آن را مثل دسته گل پاک و تمیز کرده بودید.


مشکل چیست؟


دست و پنجه نرم کردن با گرد و غبار تنها چیزی نیست که در طول روز با آن مواجه می شویم، اما به طور قطع یکی از آن موارد مهم است که حتما باید به آن رسیدگی کنیم. موارد زیر به شما کمک می کنند که علل زود به زود گرد و خاکی شدن منزلتان را بشناسید.


منبع گرد و خاک منزل شما



پنجره ی خانه شما همیشه باز است


دقت داشته باشید، هوای تازه تنها چیزی نیست که از یک پنجره ی باز به داخل خانه شما می آید. به خصوص که اگر در یک شهر شلوغ و صنعتی زندگی می کنید، باید حواستان به میزان گرد و خاکی که از این پنجره های باز به خانه شما می آید، باشد.




وسایل خانه ی شما بیش از اندازه مصنوعی هستند


خوب است بدانید که وسایلی که جنس آنها مصنوعی هستند، گرد و غبار بیشتری نسبت به چوب و سنگ به خود جذب می کنند. جاروبرقی خود را آورده و هرچه گرد و خاک هست را از روی مبلمانتان بزدایید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که هر از چندگاهی نیز از بخارشور نیز استفاده کنید.


ادامه در لینک زیر:


https://www.khooger.com/book/%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

این گیاهان را در اتاق خوابتان نگه دارید، بهتر است

اتاق خواب جاییست که قرار است در آن ساعاتی از شب و روز را استراحت کنیم و از استرس ها به دور شویم. لذا توجه به دکوراسیون اتاق خواب حائز اهمیت است.

پس باید مواردی که در ایجاد یک اتاق خواب آرامش بخش تاثیر گذار است، در چیدمان آن رعایت شود. 


پیشنهاد ما استفاده از گیاهان آرامش بخشی است که بهتر است در اتاق خواب نگه داری شوند.


اتاق‌خوابمان را نمی‌توانیم فقط با دکوراسیون و لوازم سرویس خواب کامل کنیم. برای داشتن یک اتاق‌خواب ایده آل با رایحه‌ی آرامش‌بخش، می‌توانید از ترفندهایی مانند قرار دادن گیاهان طبیعی، استفاده کنید. شاید تاکنون به این فکر نکرده باشید که چطور یک گیاه می‌تواند غیر از زیبایی و تصفیه هوای اتاق‌خواب شما اثر دیگری داشته باشد.





پژوهشگران طبق تحقیقات فراوانی متوجه شدند که هرگیاهی دارای خصوصیات منحصری است که با آگاهی از آنها می‌توان از هرکدام در مکان‌ها  و  مناسبت های مختلف استفاده درست و بجا کرد. یک گیاه خانگی می‌تواند علاوه بر رفع آلودگی‌های محیط اتاق به بهبود خلق‌وخوی شما، کاهش  استرس و اضطراب، تسکین بسیاری از دردها، پیشگیری سرماخوردگی و بهبود کیفیت خواب شما اثر گذارد. با مطالعه ادامه مطلب متوجه می‌شوید که گیاهان، هدیه‌های باارزشی برای شما به ارمغان می آورند. در این مطلب تعدادی از گیاهان خانگی و آپارتمانی را که قابلیت استفاده در محیط‌های بسته منازل و آپارتمان‌ها دارد، را معرفی می‌کنیم، تا دکوراسیون فضای منزل یا اتاق‌خوابتان را با گیاهان طراحی کنید.



آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا نمادی از ابدیت و جاودانگی است و از  جمله بهترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آید. یک گلدان کوچک آلوئه ورا در اتاق خوابتان، هم زیبایی و هم نمایی شکیل به دکور و فضای منزلتان می‌بخشد.

 این گیاه علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی هم دارد. برای مثال از این گیاه برای درمان فوری خراشیدگی‌ها و سوختگی درجه یک، آفتاب‌سوختگی، سرمازدگی و زخم‌هایی که ناشی از سرمازدگی است، استفاده می‌شود. شما با داشتن یک گیاه آلوئه ورا، گیاهی دارویی دارید که می‌توانید از آن برای زیبایی خانه نیز استفاده کنید.

نگهداری گیاه آلوئه ورا بسیار راحت است. افراد زیادی که آلوئه ورا در خانه نگهداری می‌کنند، علاوه بر آنکه نگهداری این گیاه را ساده و بی‌دردسر می‌دانند، از خواص درمانی آن نیز بهره می‌برند. آلوئه ورا که بانام صبر زرد نیز شناخته می‌شود، ازجمله گیاهانی است که در طب سنتی هند «آیورودا»، جنبه‌های درمانی مختلفی دارد و به‌صورت خوراکی و موضعی مصرف می‌شود. بسیاری از انواع آلوئه‌ورا در جهان خوراکی‌اند و از آن برای تهیه انواع سالاد، دسر، غذا و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.


مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد، گیاه آلوئه ورا شب‌ها میزان زیادی اکسیژن آزاد می‌کند که این امر کیفیت خواب را افزایش می دهد؛ شما با استفاده از گیاه آلوئه ورا یک منبع اکسیژن رایگان در اختیار خواهید داشت.

آلوئه ورا گیاه طبیعت و بیابان است، پس به نور زیادی احتیاج دارد، اما این نور باید غیرمستقیم باشد. طبق اعلام نظر سازمان ناسا، آلوئه‌ورا یکی از بهترین گیاهان، برای تصفیه هوای منزل است.

از آنجاکه آلوئه ورا بسیار شبیه کاکتوس است و در گروه گیاهان گوشتی قرار می گیرد، پس‌نیازی به آبیاری هرروزه ندارد؛ هر دو هفته یک‌بار به گلدان آلوئه ورا آب دهید، کافیست. آلوئه‌ورا به طرز معجزه‌آسایی آلودگی هوا به‌خصوص سمومی که در مواد شوینده وجود دارد را جذب می‌کند و به طرز حیرت‌آوری با لکه‌های قهوه‌ای که روی برگ‌هایش ظاهر می‌شود به شما نشان می‌دهد که چقدر مواد شیمیایی مضر در هوای خانه‌تان وجود دارد.



کاکتوس

کاکتوس‌ها گیاهان ساده و زیبایی هستند و علی‌رغم تنوع فوق‌العاده‌شان، به‌راحتی می‌توانید از این گیاهان مراقبت کنید. شرایط نگهداری کاکتوس‌ها نسبت به محیط طبیعی و محیط منزل متفاوت است، پس باید شرایطی فراهم کنید تا کاکتوس‌ها در محیط خانه رشد کنند. بهترین فصل برای خرید کاکتوس تابستان است و نیازهای اصلی این گیاه شامل خاک مناسب، نور، دما و آبیاری می‌شود. 

با توجه به استقامت کاکتوس‌ها نسبت به شرایط محیطی، حتی افراد پرمشغله یا تازه‌کار هم قادر به پرورش این گیاهان زیبا خواهند بود. اکثر کاکتوس‌ها به هفته‌ای یک بار آبیاری و نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارند، در ضمن تأسیسات حرارت مرکزی موجود در آپارتمان‌ها روزهای سرد زمستان را هم برای این گیاهان گرم و دل‌چسب خواهد کرد.



با مراجعه به لینک زیر، با سایر گیاهان آرامش بخش اتاق خواب، آشنا شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

درباره ی چرخه ی رنگ چه می دانید؟

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی است. اینکه بدانیم چه رنگی را کجا استفاده کنیم و یا اینکه چه رنگی مکمل رنگ دیگر است و اصلا چه رنگ هایی ترکیب زیبایی با هم می سازند، خیلی مهم است.


لزوما در تغییر دکوراسیون خانه یا اصلا چیدمان یک اتاق به خصوص، تغییرات اساسی یا به اصطلاح کن فیکون کردن احتیاج نیست، همین که رنگ چند وسیله ی کوچک تغییر کند کافیست؟



اما چه رنگی؟


اصلا می دانید که مکمل هر رنگ چیست؟ اینکه کدام رنگ ها در کنار هم استفاده شود، بهتر است؟


برای این امر میبایست درباره ی چرخه ی رنگ ها کمی بدانید. اگر اطلاعات جامع و کاملی درباره ی چرخه ی رنگ ها می خواهید، مراجعه به لینک زیر، اطلاعات گسترده ای را در اختیارتان قرار می دهد:

درباره چرخه رنگ و ترکیب رنگ‌ها بیشتر بدانیم


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

آشپزخانه ی سفید این مشکلات را دارد

طراحی آشپزخانه با رنگ سفید، بسیار مدرن و شیک است. آشپزخانه سفید، می‌تواند انتخاب اول بسیاری از خانم‌های علاقه‌مند به سبک‌ مدرن باشد. این آشپزخانه‌ها مزیت‌های بسیاری دارد اما از مشکلات آن نیز نباید چشم‌پوشی کرد.


در این مقاله ابتدا چند ویژگی مثبت آشپزخانه سفید و دلایل انتخاب آن به‌عنوان یک ترکیب مناسب را بررسی می‌کنیم و سپس به مشکلات آشپزخانه سفید رنگ که هیچ‌کس به شما گوشزد نمی‌کند می‌پردازیم.




نکات مثبت در آشپزخانه سفید رنگ:

آشپزخانه سفید تا به امروز در طراحی مدرن بسیار شیک و قوی عمل کرده است. برای افرادی که فضای زیادی برای طراحی آشپزخانه ندارند و به‌اصطلاح آشپزخانه‌های کوچکی دارند، رنگ سفید گزینه بسیار مناسبی است. آشپزخانه سفید هم سقف را بلند‌تر و هم از لحاظ عرضی آن را وسیع‌تر نشان می‌دهد.


مسئله قابل تامل دیگر این است که داشتن آشپزخانه‌ جزیره که همان آشپزخانه بدون در یا اپن است، به این معنا است که این آشپزخانه در امتداد پذیرایی خانه قرار دارد، پس شیکی و تمیز بودن آن و البته بزرگ‌تر بودنش، به فضای خانه کمک بسیاری می‌کند. آشپزخانه سفید به‌دلیل ویژگی بارز رنگ سفید، قابلیت ست کردن با هر وسیله‌ای را دارد و دیگر نگران این نخواهید بود که کدام وسیله با آشپزخانه شما هماهنگی ندارد.




مشکلات آشپزخانه سفید رنگ:

پس از بررسی نکات مثبت آشپزخانه‌های سفید، شما باید بتوانید برای شروع به چند سوال پاسخ دهید. در ادامه با بررسی این سوال‌ها متوجه خواهید شد که آشپزخانه سفید رنگ می‌تواند مشکلات مخصوص به خودش را داشته باشد. اما آیا شما از پس این مشکلات برخواهید آمد؟ در ادامه پاسخ این سوال را نیز خواهید دانست.




1. چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

 

همان‌طور که می‌دانید، آشپزخانه سفید بسیار شیک است و  برای طراحی و نگهداری از آن، هزینه زیادی نیاز دارد. به طور مثال شما برای داشتن کابینت‌های سفید، مجبورید از چوب با کیفیت بالا استفاده کنید. داشتن کابینت‌هایی با چوب ارزان و کیفیت معمولی، فقط هزینه‌های شما را برای شروع کم می‌کند، ولی در ادامه بعد از چند ماه مجبورید که آن‌ها را تعویض و یا تعمیر کنید. البته بهتر است این نکته را فراموش نکنید که مشکلات هزینه بالا تا حدودی بستگی به نوع نگهداری و مراقبت و میزان مصرف شما از آشپزخانه دارد.



2. چقدر اهل آشپزی هستید؟

 

اگر شما عاشق مهمانی گرفتن هستید و یا عادت به طبخ تمام وعده‌های غذایی در منزل دارید، اگر خانم خانه‌دار هستید و بیشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف می‌کنید، اگر عاشق پختن انواع دسر و کیک و حتی آماده کردن نوشیدنی ‌های فوق‌‌العاده در منزل هستید، بهتر است بدانید انتخاب آشپزخانه سفید برای شما اشتباه است. پخت و پز بسیار و داشتن کار زیاد در آشپزخانه باعث شلوغ شدن و کثیفی آن می‌شود و متاسفانه آشپزخانه سفید رنگ، بیشتر از هر آشپزخانه دیگری کثیف و شلوغ می‌شود و این آشفتگی سریع‌تر به چشم می‌آید. با این توضیح بهتر است بدانید هرچقدر هم شما آرامش داشته باشید و سعی کنید با نظم کار کنید، کار کردن زیاد در این آشپزخانه شما را خسته خواهد کرد.



،3. نور خورشید چند ساعت مهمان آشپزخانه شما است؟

 

قبل از طراحی آشپزخانه سفید به این نکته توجه کنید، میزان نور تابشی به آشپزخانه شما چقدر است؟ آیا آشپزخانه شما د‌ر‌ معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد؟ درست است که تمام خانم‌ها علاقه خاصی به وجود نور مناسب در تمام قسمت‌های خانه دارند، به‌خصوص آشپزخانه که قلب خانه است و وقت زیادی را در آن صرف آشپزی می‌کنند، اما باید به این نکته توجه کنید که نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ کابینت‌ها می‌شود و وجود کابینت‌های رنگی یا سفید با تمام زیبایی‌هایشان این مشکل را خواهند داشت. رنگ سفید به مرور با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به زردی می‌زند و کیفیت چوب و ... را پایین می‌آورد. پس هم هزینه را برای شما افزایش می‌دهد و هم مراقبت را دو‌چندان می‌کند.



البته این مشکل راه‌حل‌هایی نیز دارد، مثل: زدن پرده و پوشش مناسب برای پنجره‌ها و یا استفاده از شیشه‌های مناسب رفلکس که میزان ورود نور مستقیم را کاهش می‌دهد. اما آیا با آشپزخانه تاریک مشکل نخواهید داشت؟ به هر حال برای استفاده از این رنگ در طراحی‌ دچار مشکلاتی خواهید شد که باید به دقت بررسی کنید.


4. آیا اهل نظافت به طور مداوم هستید؟

 

با خودتان صادق باشید. قطعا شما به این مورد فکر کرده‌اید کهآشپزخانه سفید رنگبیش از هر آشپزخانه دیگری نیاز به نظافت و نگهداری دارد. اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید، بهتر است بدانید که این یک واقعیت تلخ است. اگر میزان استفاده شما از آشپزخانه زیاد است، باید مدام آن را نظافت کنید. گرد و غبار و خاک به‌صورت مداوم بر سطوح سفید دیده می‌شود و وجود این گرد و غبار‌ها در محیط آشپزخانه که فضایی بهداشتی است، کاملا نا‌درست است. همچنین اثر انگشتان، استفاده از هود و چربی‌هایی که بر محفظه ورودی آن می‌نشیند، استفاده از گاز و آشپزی با روغن، ریختن هر چیز کوچکی بر کف آشپزخانه و... سریعا دیده می‌شود و شما باید به عنوان خانم خانه، به‌طور مداوم در‌حال گردگیری و نظافت آشپزخانه باشید. پس با انتخاب این رنگ زحمت خودتان را چندین برابر کرده‌اید.


5. آیا شما بلند مدت فکر می‌کنید؟

 

بهتر است در پایان به این موضوع فکر کنید که جدا از هزینه‌ای که می‌کنید، آیا برای همیشه این برنامه‌ریزی بلند‌مدت را خواهید داشت و به صورت مداوم از آشپزخانه سفیدتان نگهداری ویژه می‌کنید؟ آیا بعد از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد؟ آیا این انتخاب رویایی بعد از گذشت ۲ سال برایتان تبدیل به یک کابوس نخواهد شد؟ همیشه آینده‌نگری و فکر کردن درست قبل از گرفتن چنین تصمیماتی بهتر و به‌صرفه‌تر از تصمیمات و انتخاب نادرست و عجولانه است، اما اگر انتخاب شما آشپزخانه سفید است، ما نیز با تمام مشکلات، از رویای شما استقبال می‌کنیم.


6. آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک؟

 

نکته‌ای که نباید در طراحی داخلی فراموش کنید، توجه به ابعاد و محیط موجود است. اگر آشپزخانه شما کوچکاست رنگ‌های روشن مناسب‌تر هستند. اما اگر آشپزخانه شما به‌اندازه کافی بزرگ است، رنگ سفید را فراموش کنید. رنگ سفید خود، باعث بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود و با استفاده از آن در فضا‌های بزرگ باعث سردرگمی و ایجاد فضای اضافی خواهید شد که این امر شما را هنگام آشپزی کلافه خواهد کرد. توجه به محیط و نگاه کردن به فضا از بیرون، قبل از تصمیم گیری برای شما لازم و ضروری است.


راه‌حل‌های کاربردی برای داشتن آشپزخانه سفید:

با تمام مواردی که بررسی کردیم باز هم این نکته را یاد‌آور می‌شویم که مشکلات استفاده از آشپزخانه سفید، همه بستگی به خود شما و نوع کار کردن در آن دارد. با تمام این موارد، باز هم می‌توانیدآشپزخانه رویایی سفیدخود را داشته باشید. با ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌توانید مشکلات آن را کاهش دهید. استفاده از کفپوش چوبی یا استفاده دو رنگ در کابینت‌ها (ترکیب با قهوه‌ای، طوسی، آبی، سبز، زرد و ...)، استفاده از پارچه‌های طرح‌‌دار برای صندلی‌ها و یا پرده‌ها، رنگ کردن قفسه‌های آشپزخانه، خرید یخچال و گاز به رنگ تیره‌تر، رنگ کردن سقف آشپزخانه و ... همه می‌توانند تاثیر بسیاری در تنوع فضای آشپزخانه و از بین بردن یکنواختی داشته باشند. همچنین این موارد می‌توانند در کاهش بی‌نظمی و کثیف شدن آن و پایین آوردن هزینه‌ها تا حد زیادی موثر واقع شوند.


بهتر است قبل از انتخاب وطراحی آشپزخانه سفید، از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا فضای مورد استفاده را بررسی کند و پیشنهادات بهتری به شما ارائه دهد. اما نکته قابل توجه دیگر این است که همیشه سعی کنید با استفاده از ترکیبات مناسب و چند رنگ سبک در کنار هم به نتیجه مطلوب برسید. توجه خود را معطوف به یک رنگ تنها و خالص نکنید. تجربه نشان داده است، ترکیبات رنگی متنوع و وجود حداقل یک رنگ گرم در طراحی به شما، فضایی مناسب‌تر هدیه می‌دهد. در پایان بهتر است بدانید رجوع به حس درونی تان بهترین راهنما و ناجی شما در طراحی‌های منحصر به‌فرد است، پس به خودتان اطمینان داشته باشید.


منبع : خوگر 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

آیا میدانید آلوده ترین مکان های آشپزخانه کجا هستند؟

یکی از مکان هایی که در خانه، خانم های خانه دار، زمان زیادی را در آن می گذرانند، آشپزخانه است. در آشپزخانه غذا درست می شود، ظرف ها شسته می شود و بعضا هم اگر میزی باشد، غذا هم خورده می شود.


بنا بر این، حتما به پاکیزگی در این مکان توجه ویژه ای می شود. اما آیا می دانید که با این همه رفت و روب، هستند هنوز وسایل و فضاهایی در آشپزخانه که همچنان آلوده می مانند؟


اگر نمیدانید در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید، چرا که قصد داریم تا آلوده ترین مکان های آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.



حتما پاکیزگی خانه برای شما هم از اهمیت بالایی برخوردار است. توالت و حمام فضاهایی هستند که هر هفته تمیز می‌شوند. گردگیری و جارو هم جزو کارهایی هستند که هر روز برای تمیز کردن خانه انجام می‌دهیم. اما آیا با وجود این کارها تمام آلودگی‌ها را از بین برده‌ایم؟ آشپزخانه چطور؟ آیا شستن ظرف‌ها و گردگیری سطوح و گاز و جارو کشیدن کف آشپزخانه برای تمیز کردن آن کافی است؟ واقعیت این است، خیر!




درواقع آشپزخانه بزرگ ترین و اصلی‌ترین منبع جمع شدن آلودگی و جرم در خانه است. اما چرا؟ بسیاری بلافاصله پس از آشپزی، گاز را تمیز می کنند و ظرف‌ها را می‌شویند و گمان می‌کنند که این ها برای پاکیزه شدن آشپزخانه و وسایلی که در آن هست، کافیست. این تفکری است که بسیاری از ما درباره تمیز نگه داشتن آشپزخانه خود داریم. اما با خواندن ادامه‌ی این مقاله، شما متوجه نقاطی می‌شوید که کمتر به سراغ آن‌ها می‌روید و شاید تنها به صورت هفتگی یا ماهیانه آنها را تمیز می کنید. مطمئنا پس از اینکه این نقاط و مقدار آلودگی آن‌ها را بشناسید، بیشتر به نظافت آن‌ها توجه خواهید کرد.




1. اسکاچ ظرفشویی

اسکاچ‌های ظرفشویی وظایف پاکسازی ظروفی را دارند که غذایمان را درون آنها سرو می کنیم و میخوریم. حالا اگر وسیله‌ی تمیز‌کننده، خود جزو آلوده‌ترین و بهترین مراکز تجمع باکتری‌ها باشد، چه می شود؟ به نظرتان غذایی که به خیالمان در ظرف‌های شسته و پاکیزه می‌خوریم، چقدر تمیز است؟


بگذارید با یک آمار دقیق بگوییم. 75 درصد اسکاچ‌ها و ابرهای ظرف‌شویی حاوی حداقل یک نوع از باکتری کولمیت است. آیا میدانید این باکتری چیست؟ کولمیت همان باکتری شاخص بالقوه آلودگی در مدفوع است. بله، وحشتناک است. خب حالا چه حسی نسبت به ظرفهایتان دارید؟ می‌دانیم! کاملا به شما حق می‌دهیم. اما چاره چیست؟ نگران نباشید، راه‌هایی برای خلاصی از دست این باکتری‌ها وجود دارد. یک راه ساده این است که پس از هر بار استفاده از اسکاچ آن را با آب داغ شستشو دهید و بعد در یک جاصابونی قرار دهید تا خشک شود. شما می‌توانید هر شب اسکاچ مرطوب را به مدت 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا به این شکل از شر تمام باکتری‌ها خلاص شوید.




هنگامی که قصد می کنید، آشپزیکنید، شیرگاز را می‌پیچانید و قابلمه را بر روی شعله قرار می‌دهید. روغن، مواد خوراکی، نمک و ... همه در حین آشپزی با دست‌‌های شما تماس پیدا می‌کنند. اما لحظه ای متوجه می شوید که غذا دارد ته می‌گیرد!‌ با همان دست‌ها شیر گاز را چرخانده و شعله را کم می‌کنید. پس از اتمام آشپزی حتما با یک اسکاچ و گاز پاک‌کن سطح گاز خود را تمیز می‌کنید. اما آیا همیشه و با دقت شیرهای گاز را هم تمیز می‌کنید؟ آمار نشان می‌دهد که خیر! اکثر افراد فراموش می‌کنند که این نقطه بیشترین تماس را با دست‌هایشان دارد و به همین دلیل زمان کافی برای رشد و نمو باکتری‌ها در این قسمت وجود دارد. به این صورت تنها ظاهر گاز را پاکیزه می کنند و باین قسمت کوچک را به کلی فراموش میکنند. نتیجه فاجعه‌بار است! شیرهای گاز جز 10 جای کثیف در تمام خانه است! توجه داشته باشید که این لیست شامل مواردی چون کاسه‌ی توالت نیز می‌شود!


اما راه‌حل تمیز کردن این شیرها بسیار ساده است. تنها کافی است هفته‌ای یکبار تمام شیرها را از جای خود بیرون بکشید و در آب و صابون داغ بشویید و پس از خشک شدن آن‌ها را سرجای خود قرار دهید.



3. آب سردکن یخچال

آمار بدست آمده نشان داده‌است که آب سردکن یخچال در لیست آلوده‌ترین قسمت‌های خانه قرار دارند. اگر دقت کنید نه تنها تعداد تماس دست‌هایی که در روز از آب سردکن استفاده می‌کنند، موجب آلودگی بسیار آن می‌شود، بلکه راکد ماندن آب در طولانی مدت، خود می‌تواند موجب رشد و نمو باکتری‌ها شود. باکتری‌هایی که توسط دست افراد به آب سرد کن منتقل می‌شوند، در محیطی مرطوب بهترین مکان را برای رشد و نمو خواهند یافت. به همین علت آبی که از آب سردکن یخچال می‌نوشید، آن طور هم که فکر می‌کنید پاکیزه نیست.


اما راه حل این مشکل بسیار ساده است. استفاده از سرکه! سرکه به عنوان یک تمیز‌کننده‌ی قوی، برخلاف شوینده‌های مختلف شیمیایی، کمترین ضرری برای سلامتی انسان ندارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که آن را داخل محفظه‌ی آب سردکن یخچال ریخته و تمام قسمت‌های آب سردکن را با آن بشویید. با فشار دادن اهرم آب سرد کن، سرکه وارد لوله‌های آب سردکن می‌شود و تمام قسمت‌ها را از وجود باکتری و میکروب خلاص می‌کند. برای قسمت خارجی محفظه آب سرد کن نیز می توانید از سرکه استفاده کنید. به این شکل، تمام نقاط تماس دست‌ها را کاملا از وجود باکتری پاک می کنید. اگر هفته‌ای یک بار این عمل را انجام دهید، دیگر نگرانی در مورد پاکیزگی آب داخل آب سردکن نخواهید داشت. همچنین تنها پس از چند بار ریختن آب از محفظه درون لیوان، مزه‌ی سرکه از بین می‌رود.



4. سینک ظرفشویی

حتما شما پس از شستن ظرف‌ها تمام سینک را با اسکاچ برق می‌اندازید. خب لازم نیست تکرار کنم که اسکاچی که استفاده می‌کنید خود جزو کثیف‌ترین اشیاء داخل خانه است. حتی اگر اسکاچ شما تمیز و ضدعفونی شده باشد هم همچنان مقدار آلودگی سینک آنقدر بالا است که آن را در میان 5 مکان آلوده‌ی تمام خانه قرار دهد. این محیط مرطوب زمین رشد و کشت باکتری‌ها است. بنابراین برق‌هایی که از آن ساطع می‌شوند را باور نکنید. اگر می‌خواهید از پاکیزگی سینک خود اطمینان حاصل کنید لازم است که هفته‌ای یک یا دوبار آن را با مواد ضدعفونی کننده کاملا بشویید. استفاده از مخلوط سفید کننده و آب می‌تواند سینک شما را به‌خوبی ضدعفونی کند.


بقیه مکان ها کجاها هستند؟ اینجا بخوانید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

ایده هایی برای شب یلدا

چیزی به شب یلدا نمونده. برای این شب چه کارهایی کرده اید. اصلا برنامه ی خاصی ندارید؟ بعضیا اونقدر برای این شب برنامه ریزی کرده اند که از مدت ها پیش خود در حال آماده شدن هستند! شما چطور؟



در این شب معمولا خانواده ها و دوستان و آشنایان دور هم جمع می شوند، گل می گن و گل می شنوند و غذاهای خوشمزه و خوراکی های رنگارنگ می خورند و بازی می کنند و خلاصه حسابی خوش می گذرانند، ان شاء الله.


خب برای این شب احتمالا تغییراتی هم در سبک دکوراسیون خانه و چیدمان میز غذاخوری هم صورت می گیرد. من اینجا برای شما یک پیشنهاد خوب دارم. محصولات دکوراتیو مخصوص شب یلدایی هست که میتونید خریداری کنید، مثل شمع هایی که شکل هندوانه هستند و ظرف و ظروفی که به شکل هندوانه اند. عکساشون رو می تونید زیر این مطلب ببینید.


برای خرید کلیک کنید



برای خرید کلیک کنید.


حتی می تونید میوه آرایی هم کنید، خیلی راحت، کاتر مورد علاقه ی میوه اتونو بخرید و هندوانه را به شکل های مختلف قالب بزنید. نمونه اش رو می تونید در عکس های زیر ببینید.












اگر هم دوست دارید کمی پول خرج کنید، یک رومیزی به رنگ سبز یا قرمز بخرید، چیزی که شبیه هندوانه باشد. هرچه باشد یلداست.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

برای خرید مبلمان راحتی راهنما نیاز دارید؟ بخوانید

مبل راحتی یک عضو جدا نشدنی از دکوراسیون خانه است. مگر می شود در خانه ای زندگی کنیم که دست یک یک مبل راحتی در آن وجود نداشته باشد. 



بعید است.



بالاخره هنگامی که خسته و کوفته از سر کار به منزل می آییم، باید جایی تلویزیون وجود داشته باشد که لم دهیم، چیزی بخوریم و تلویزیون ببینیم. 



اما همانطور که میدانید، امروز آن قدر از این محصول به تعداد و انواع مختلفی ساخته و عرضه شده است که احتمالا برای خرید یک مبل راحتی، دچار سردرگمی شوید.



نگران نباشید، ما اینجاییم تا راهنمای خرید مبلمان راحتی شما باشیم.


امروزه دیگر مبلمان جزو وسایل تجملی محسوب نمی‌شود و وجود یک دست مبل راحتی در هر خانه‌ای به یک ضرورت بدل شده است. بیشتر انسان‌ها ساعات زیادی از روز را بر روی مبل های راحتی می‌گذرانند؛ با این وصف این وسایل پرکاربرد واقعاً هم باید راحت و آرامش‌بخش باشند؛ اما این تنها یک روی سکه است. سوی دیگر این ماجرا انتخاب یک مبل راحتی است که گاهی هفته‌ها خریداران را به خود مشغول می‌کند.



تنوع محصولات عرضه‌شده بازار از یک سو و سردرگمی خریداران و نداشتن معیار درست از سوی دیگر گاهی موجب می‌شود که علیرغم پرداخت هزینه بالا از آنچه خریداری کرده‌اید راضی نباشید. در این مطلب قرار نیست به شما بگوییم که چه چیزی را خریداری کنید بلکه تنها قرار است معیارهای مهم در هنگام خرید مبل راحتی را به شکلی ساده و واضح برایتان بازگو کنیم.



چقدر فضا در اختیار داریم؟

این اولین سؤالی است که حتی پیش از مراجعه به بازار باید از خود بپرسید. یک متر دست بگیرید و نگاهی به اطراف خود کنید. فضاهایی که برای قرار گرفتن مبل راحتی در نظر دارید را مشخص و اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد که همان‌قدر که در یک فضای کوچک مبل های بزرگ اسباب مزاحمت هستند، در محیط‌های وسیع نیز استفاده از مبلمان کوچک با فضاهای خالی زیاد در بین آنها چندان خوشایند نیست.


برای خواندن ادامه بحث، اینجا کلیک کنید





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا

چگونه در زمستان و درهای بسته، خانه ای خوشبو داشته باشیم؟

حتما شما هم به این موضوع دقت کرده اید. هوا سرد است و معمولا در و پنجره های اتاق را می بندیم که مبادا سوز سرما از جایی، گوشه و کناری به درون خانه نفوذ کند و سردمان شود. 


غذا هم که در خانه درست می کنیم، لباس ها هم که اینور و آن طرف آویزان می کنیم. نتیجه چه می شود؟


بله، درست حدس زدید.

بوی نا مطبوعی که از ترکیب تمام اینها در خانه به وجود می آید و با درهای بسته، در محیط ماندگار می شود.


چاره کار چیست؟


چاره کار این است که حال که زمستان است از 7 دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو در روزهای زمستان، بهره ببرید.


چرا؟

چون بعید میدانم کسی از بوی نا مطبوعی که در خانه بپیچد، لذت ببرد. 

چرا طبیعی؟

چون دست ساز است و خودتان می توانید تهیه کنید و عطر اسانس های مورد علاقه تان را در خانه نشر دهید.


اما این راه کار ها چیست؟



شمع‌های معطر و طبیعی بسازید

برای مطمئن بودن ازشمع‌هایی که می‌خرید، اگر فروشگاه مورد اعتمادی را نمی‌شناسید، بهتر است دست‌به‌کار شوید و خودتان شمع‌های موردعلاقه‌تان را بسازید. مقداری پارافین خالص تهیه کنید و فیتیله برای داخل شمع و کمی روغن‌زیتون. حال فیتیله ی شمع را داخل ظرف‌های موردنظر بچسبانید. پارافین خالص را با بخارآب به روش بن ماری ذوب کنید و با روغن‌زیتون طبیعی مخلوط‌کنید، سپس داخل ظرف‌های آماده‌شده بریزید. برای ظرف‌ها می‌توانید از شیشه‌های کوچک مربا یا ترشیجات استفاده کنید و آنها را با روبان و دانه‌های خشک‌شده تزئین کنید تا جلوه‌ی بصری خوبی پیدا کنند.

شما می‌توانید شمع‌های معطر طبیعی را در رایحه‌های متنوعی بسازید و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. استفاده از روغن نارگیل، عصاره‌ی وانیل و یا ترکیب دانه‌های قهوه با چند قطره وانیل، ترکیبات پرطرفدار شمع‌های معطر هستند. با روشن کردن شمع و پیچیدن عطر آن در خانه تفاوت شمع خانگی و دست‌ساز را با نمونه‌های کارخانه‌ای به خوبی متوجه می‌شوید.






روغن‌های معطر

روغن‌های طبیعی و عصاره‌های میوه‌ها و گیاهان در عطاری‌های معتبر به‌راحتی پیدا می‌شنوند. برای استفاده از روغن‌های معطر طبیعی، مقداری پنبه را صورت گلوله درآورید و آن را به اسانس دلخواهتان از روغن طبیعی آغشته کنید و داخل ظرفی شیشه‌ای در گوشه‌هایی از منزل یا فضای کارتان بگذارید. خیلی سریع بوی خوش این ترکیبات فضای اتاق را عطرآگین می‌کند.

یکی از روغن‌های معطری که پیشنهاد می‌شود، وانیل است. عطر وانیل یکی از رایحه‌های مطبوعی است که بیشتر خانم‌ها و کودکان از آن لذت می‌برند. عطر وانیل علاوه بر آنکه خانه‌تان را خوشبو می‌کند موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده نیز می‌شود.


چنانچه به این مبحث علاقه دارید، می توانید ادامه ی مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://www.khooger.com/book/7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه زیبا