مبل راحتی یک عضو جدا نشدنی از دکوراسیون خانه است. مگر می شود در خانه ای زندگی کنیم که دست یک یک مبل راحتی در آن وجود نداشته باشد. 



بعید است.



بالاخره هنگامی که خسته و کوفته از سر کار به منزل می آییم، باید جایی تلویزیون وجود داشته باشد که لم دهیم، چیزی بخوریم و تلویزیون ببینیم. 



اما همانطور که میدانید، امروز آن قدر از این محصول به تعداد و انواع مختلفی ساخته و عرضه شده است که احتمالا برای خرید یک مبل راحتی، دچار سردرگمی شوید.



نگران نباشید، ما اینجاییم تا راهنمای خرید مبلمان راحتی شما باشیم.


امروزه دیگر مبلمان جزو وسایل تجملی محسوب نمی‌شود و وجود یک دست مبل راحتی در هر خانه‌ای به یک ضرورت بدل شده است. بیشتر انسان‌ها ساعات زیادی از روز را بر روی مبل های راحتی می‌گذرانند؛ با این وصف این وسایل پرکاربرد واقعاً هم باید راحت و آرامش‌بخش باشند؛ اما این تنها یک روی سکه است. سوی دیگر این ماجرا انتخاب یک مبل راحتی است که گاهی هفته‌ها خریداران را به خود مشغول می‌کند.



تنوع محصولات عرضه‌شده بازار از یک سو و سردرگمی خریداران و نداشتن معیار درست از سوی دیگر گاهی موجب می‌شود که علیرغم پرداخت هزینه بالا از آنچه خریداری کرده‌اید راضی نباشید. در این مطلب قرار نیست به شما بگوییم که چه چیزی را خریداری کنید بلکه تنها قرار است معیارهای مهم در هنگام خرید مبل راحتی را به شکلی ساده و واضح برایتان بازگو کنیم.



چقدر فضا در اختیار داریم؟

این اولین سؤالی است که حتی پیش از مراجعه به بازار باید از خود بپرسید. یک متر دست بگیرید و نگاهی به اطراف خود کنید. فضاهایی که برای قرار گرفتن مبل راحتی در نظر دارید را مشخص و اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد که همان‌قدر که در یک فضای کوچک مبل های بزرگ اسباب مزاحمت هستند، در محیط‌های وسیع نیز استفاده از مبلمان کوچک با فضاهای خالی زیاد در بین آنها چندان خوشایند نیست.


برای خواندن ادامه بحث، اینجا کلیک کنید