خانه‌ی شما اتاق‌های زیادی دارد،اتاق نشیمن، خواب و غذاخوری. در بعضی از خانه‌ها، اتاقی برای کار و مطالعه هم در نظر گرفته می‌شود. دکوراسیون این اتاق‌ها همیشه موردتوجه بوده و هست. اما آیا فکر نمی‌کنید که یک اتاق مهم دیگر را از قلم انداخته‌اید؟



دکوراسیون حمام

بله درست حدس زدید. حمام هم یکی از اتاق‌های مهم منزل شماست که قریب به اکثر تمام خانه‌ها یکی از آنها را دارد. درست است که وقت آن‌چنانی را در این اتاق مرطوب نمی‌گذرانید، اما دقت کنید که حمام جایی است که شمارا از تنش‌ها و آلودگی‌ها می‌زداید و با آرامش فوق‌العاده‌ای شمارا به گذراندن ادامه‌ی روزتان دعوت می‌کند. پس لازم است حتماً به فضای آن با دقت بیشتری بیندیشید و ترکیب فوق‌العاده‌ای برای چیدمان آن در نظر بگیرید.



این لوازم جانبی حمام شمارا زیباتر می‌کند

 

درست است که شما خانه‌ای دارید که حمامش از قبل رنگ‌شده است و کاشی‌ها چیده! یا اصلاً خانه‌ی شما اجاره ایست و نمی‌توانید دست به بیل و کلنگ بزنید و کاشی‌ها را بکنید و از نو بر دیوار بچسبانید. از سوی دیگر وقت و بودجه‌ی شما اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد. چاره چیست؟


اگر شما پول و وقت لازم برای تغییرات بزرگ در حمام خانه‌ی خود را ندارید، اصلاً نترسید، با اندک تغییرات هم می‌توانید به آنچه که می‌خواهید برسید. راه‌های بی‌شماری برای زیباسازی فضای حمام بدون صرف هزینه‌ی زیاد وجود دارد.


در ادامه‌ی مطلب شیوه‌های متفاوتی برای نوسازی و ایجاد فضایی جدید در حمامتان بیان کرده‌ایم. کافیست ما را دنبال کنید. بودجه و سبک شما هرچه که باشد، با این تغییرات جزئی، می‌توانید فضای حمامتان را به کلی عوض کنید.




حوله هایتان را تازه کنید.


حوله‌های تازه شسته شده و یا نوی خود را جایی در گوشه‌ای از حمام که برای این کار تعبیه‌شده است، قرار دهید تا جلوه‌ای به حمامتان ببخشید. لوله کردن و قرار دادن آنها در یک سبد حصیری زیبا، می‌تواند پیشنهاد بسیار مناسبی باشد. قرار دادن یک گل یا گیاه سبز در کنار سبد هم ظرافت و طراوت را چاشنی فضای شما خواهد کرد.

 


از سنگ و وسایل براق استفاده کنید.


سطوح براق می‌توانند در یک حمام فوق‌العاده عمل کنند. خطوط تمیز و درخشنده‌ی آنها می‌تواند جلوه‌ای مدرن و شیک به حمام ببخشد. استفاده از یک ورق تخت سنگ برای  نگه‌داری از زیورآلاتتان حین شست‌وشو، می‌تواند فوق‌العاده خاص باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود از نی‌های معطر در کنار این تخت سنگ‌های کوچک استفاده کنید و از عطر آن‌که در حمام می‌پیچد، لذت ببرید.




 

قفسه های حمام

 


قفسه کروم حمام برای نگه‌داشتن صابون مخصوص حمام و ملزومات بسیار عالی است. این وسیله به‌تنهایی می‌تواند حمام خالی شمارا تبدیل به اتاقی با قفسه‌های موردنیاز کند. نسخه‌ی چوبی این قفسه هم می‌تواند به‌اندازه‌ی جنس کرومی آن جذاب باشد. آن را با صابون‌های معطر و دلخواهتان پرکنید و لذت ببرید.



شمع


لبه‌های پنجره محلی ایده آل برای قرار دادن لوازم جانبی زیبا در حمام شما است. شمعدانی‌های استیل و یا شیشه‌ای با شمع‌های فوق‌العاده در حمام، می‌تواند محیط پر از آرامشی را برای شما فراهم سازد. اگر حمامی بارنگ بندی روشن و یا پررنگ دارید، از رنگ‌هایی برای این وسایل جانبی استفاده کنید که تعادل را در فضا حفظ کند.


 



استفاده از وسایل رنگی


هنگامی‌که به دنبال انتخاب لوازم‌های جانبی برای حمام خود هستید، حتماً در انتخاب رنگ‌های آنها دقت کنید. یک دوش سبزرنگ هرگز جایی در حمامی بارنگ بندی آبی ندارد. شما می‌توانید وسایل آرایشی جانبی خود را که ترکیبی متناسب با حمامتان دارد را در این مکان قرار دهید. درواقع شما می‌توانید با ترکیبی از وسایل ارزان و گران‌قیمتی که در اختیاردارید، محیطی مناسب برای خود مهیا کنید.

 


قاب های دیواری در حمام


بله درست است، شما در حمامتان هم می‌توانید قاب عکس‌هایی قرار دهید که یادآور روزهای خوش شما هستند. هنگامی‌که در وان حمام، ریلکس می‌شوید، با نگاه کردن به این تصاویر، خاطرات خوشی را یادآوری می‌کنید که بسیار لذت‌بخش خواهد بود. مطمئنا به این نکته توجه دارید که قاب هایی را انتخاب کنید که درمقابل رطوبت مقاوم باشد و تابلوها را در دورترین نقطه نسبت به دوش قرار دهید. 

 


سبد لباس

 


درست است که سبد لباس، آن‌هم لباس‌های چرک چندان خوش‌آیند به نظر نمی‌رسد، اما اگر کمی زاویه دید خود را تغییر دهید، خواهید دید که شما با قرار دادن یک سبد زیبا و حصیری، می‌توانید چاشنی صمیمت را به فضای حمامتان بیفزایید. این یعنی محیطی دلپذیر تر و آرامش‌بخش تر! سبد را زیر سینک دستشویی قرار دهید و لباس‌ها را منظم درون آن بگذارید. حتی می‌توانید از سبدهای دو قلو نیز استفاده کنید و یکی از آنها را به‌قرار دادن لباس‌های تمیز اختصاص دهید.



استفاده از گل های طبیعی

 


هنگامی‌که شاخه و یا دست گلی را دریافت می‌کنید، احتمالاًحمامآخرین جایی است که برای قرار دادن آنها به ذهنتان می‌رسد. شاید در وهله‌ی اول، قرار دادن گل تازه و طبیعی در حمام، کمی غیرطبیعی به نظر برسد، اما می‌تواند ظرافت و لطافت را به این فضا بیفزاید. کافیست گلدانی متناسب بارنگ و استایل حمام خود انتخاب کنید و درون آن را با شاخه‌هایی از گل‌های طبیعی پرکنید، آن‌وقت می‌توانید تغییر فوق‌العاده‌ای که در محیط حمامتان رخ می‌دهد را ببینید. اگر انجام اینکار با گل های طبیعی برایتان سخت است امروزه گل های مصنوعی زیبایی با شباهت بسیار به گل های طبیعی در بازار موجود است. می توانید از گل های مصنوعی هم استفاده کنید. 




جاسازهای کوچک

 


اگر حمام شما کوچک است و جایی برای قرار دادن قفسه ندارید و از سویی نیاز دارید تا وسایل موردنیازتان را درجایی نگه‌دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از قفسه‌های باریک و کوچکی است که می‌توانند هرکجا قرار بگیرند. شما می‌توانید در این قفسه‌ها حوله،صابونو شانه‌هایی که موردنیازتان هست را قرار دهید و دم دستتان نگه‌دارید.



تزئینات دیواری حمام


این را فراموش نکنید، حمام مانند سایر اتاق‌های منزلتان است. درست است که کمتر از اتاق نشیمن و یا اتاق‌خوابتان از آن استفاده می‌کنید، اما این بدان معنی نیست که شما می‌بایست نسبت به چیدمان آن بی‌توجه باشید. دیوارهای آن را با طراحی‌ها و تزئینات خاص که جلوه‌ای به حمامتان می‌دهد، تزئین کنید. مثلاً می‌توانید از قفسه‌هایی به شکل کمربند بر روی دیوار استفاده کنید و مجله‌هایی را درون آن نگه‌دارید. 

 

همان‌طور که دیدید، برای آنکه فضای حمام خانه‌تان را تغییر دهید، نیاز به‌صرف هزینه و افزودن وسایل فوق‌العاده‌ای ندارید. با اندکی تغییرات می‌توانید شگفتی بیافرینید.


منبع:

https://www.khooger.com/book/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DA%AF%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF