در این مقاله  8 مورد دیگر از این خانه‌های جذاب و دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم.




خانه‌ی کلیر

سایز خانه: 33 متر مربع


موقعیت: منهتن، نیویورک


جدا کردن مرز بین اتاق نشیمن، اتاق کار و اتاق‌خواب، کار چندان راحتی نیست. اما در این خانه 33 مترمربعی با استفاده از یککتابخانهکه از دو سمت باز و قابل دسترس است، این جدایی صورت گرفته است. مبل دونفره مشکی‌ در تضاد با میز که سفیدرنگ است، به یکی از جذابیت‌های این خانه تبدیل شده است. چیدن کتاب‌خانه ازلحاظ رنگ و اندازه کتاب‌ها نیز بر روی دکور خانه تأثیر گذاشته است. همچنین کلکسیون قاب‌های مختلفی که بر روی دیوار پشت کاناپه قرارگرفته‌اند، باعث جذابیت بیشتر این فضای کوچک‌شده است.


 

در فضای کوچک اتاق‌خواب، یک تختخواب و میز آرایشی جمع‌وجور به چشم می‌خورد. کتاب‌ها به‌صورت عمودی و مرتب روی‌هم چیده شده‌اند که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. کلیر در آشپزخانه به دلیل نبودن گیره و قفسه برای وصل کردن ماهی‌تابه و قابلمه، آن‌ها را در اجاق‌گاز جای‌داده است.




خانه‌ی کارتر

اطلاعات خانه: 70 مترمربع، 1 اتاق‌خواب و 1 حمام.

موقعیت: سان‌فرانسیسکو

استفاده از مبلمان آبی تیره، کوسن‌های خردلی، فرش کنفی و سبدهای بافته‌شده دستی در اتاق نشیمن، حال‌ و هوایی ساحلی به خانه‌ی سارا لاتا و دارن کارتر بخشیده است. پرده‌ های آبی‌رنگ این حال و هوا را تشدید کرده است و همچنین حس آرامش‌بخشی به خانه داده است.


در پشتمبلمانو کنار پنجره‌ها، یک فضای خالی کوچک وجود دارد که میز ناهارخوری دو نفره‌ای را آنجا قرار داده‌اند. در فضای اتاق، سبک مدرن و قدیمی باهم درآمیخته‌اند؛ میز عسلی شیشه‌ای، خطوط مستقیم و سبک مدرن  را در فضا نمایان می‌کند، در حالی که وجود دو صندوقچه چوبی قدیمی، آرامش فضا را زیادتر می‌کند.



خانه‌ی لامبلین

سایز: 46 متر مربع


موقعیت: مونترال


استفاده‌ی خلاقانه از ستون در سالن نشیمن از چند جهت قابل‌توجه است؛ از بعد اول رنگ ستون که نارنجی است، حس و حال شادی بخشی را در خانه‌ی ماریلین لمبلین ایجاد کرده که به بزرگ‌تر شدن سالن کمک می‌کند، بعد دوم استفاده از طبقه‌هایی است که فضای ناکارآمد بین ستون و دیوار را، قابل‌استفاده کرده است و می‌توان از آن به‌عنوان کتاب‌خانه یا محل نگهداری سی‌دی‌های فیلم و موزیک از آن بهره برد.


به‌کارگیری درهای کشویی با قاب‌های شیشه‌ای، بین اتاق‌خواب و سالن نشیمن سبب بالا رفتن امنیت اتاق‌خواب به‌عنوان مکانی شخصی شده است. یک دیوار گچی نیز بر روی دیوار آجری رنگ و رو رفته و قدیمی، کشیده شده است که در آن منفذهای چهارگوشی به وجود آورده است، به‌گونه‌ای که دیوار آجری زیرین به‌صورت پیش‌زمینه نمایان است و به اتاق شکلی ویژه بخشیده است.



خانه‌ی سابرینا

اطلاعات خانه: 52 متر مربع، یک اتاق خواب و یک حمام.


موقعیت: لندن


این خانه کوچک و زیبا متعلق به آتورنیس و ساشا سابرینا است. در رنگ‌آمیزی خانه سابریناها، از رنگ سفید استفاده‌شده است، زیرا این رنگ در آب‌وهوای بارانی لندن سبب می‌شود نور خانه حفظ شود. برای راحتی بیشتر افراد، غیر از صندلی‌های میز ناهارخوری، یک نیمکت نیز پشت میز قرار داده‌شده است. این زوج خلاق در آشپزخانه که بخشی از همان محیط پذیرایی است، از قفسه‌ها و کانترهایی برای نگهداری وسایل آشپزی، بهره برده‌اند که این خود به منظم بودن خانه کمک بسیاری کرده است، همچنین فضای پرت خانه به بهترین شکل تبدیل به حمام و دستشویی شده است. استفاده از یک پالت رنگی طبیعی در دکوراسیون خانه، سبب روشن شدن و ایجاد حس تازگی و پاکیزگی حتی در مه‌آلودترین روزهای لندن می‌شود.



خانه‌ی مارکین‌کو

اطلاعات خانه: 79 متر مربع، 2 اتاق خواب و 2 حمام.


موقعیت: بریتیش کلمبیا


این خانه که متعلق به تامیزا و کوری مارکین‌کو است، دارای آشپزخانه‌ای است که امتداد آن به سالن پذیرایی می رسد. دیوارها به رنگ خاکستری روشن هستند و کف خانه پارکت تیره و کابینت‌های آشپزخانه هم متناسب با پارکت، به رنگ های تیره انتخاب شده اند. برای جبران این تیرگی از لوسترهای کریستالی بهره برده‌اند که بر روی میز شیشه‌ای قرار گرفته است. در دستشویی از تعدادی طبقه‌ی شیشه‌ای استفاده شده است که چندان چشمگیر نیستند اما فضای قابل توجهی برای استفاده‌ به وجود آورده است. همچنین نور اتاق‌خواب به وسیله ی دو پنجره بزرگ تامین می‌شود.



خانه‌ی شوفیلد

اطلاعات خانه: 70 متر مربع، یک اتاق خواب و یک حمام و یک اتاق کار.


موقعیت: نیویورک


ازوبل شوفیلد، طراح و سازنده‌ی کفش، همراه با سگش در این خانه‌ی 70 متر مربعی در منطقه بروکلین نیویورک زندگی می‌کند. در کف این خانه از پارکتی تیره ای استفاده شده است که دیوارهای روشن و مبلمان رنگی، این تیرگی را جبران کرده است. از دیوار ما بین آشپزخانه و سالن نشیمن برای دکوراسیون استفاده کرده اند. بر روی طبقه‌های وصل شده به دیوار، کفش‌های گوناگونی به شکل مرتب گذاشته شده است، همچنین روبروی آن نیز کتاب‌خانه کم ارتفاعی با رنگ روشن تعادل را در فضا ایجاد می‌کند.



یکی از قسمت‌های جالب خانه‌ی شوفیلد دیواره‌ی بین اتاق خواب و اتاق کار است که به شکل یک تخته سیاه درآمده است. شوفیلد بر روی آن تقویم سه ماه‌ای می‌کشد که کارهایش را بر روی آن برنامه‌ریزی و زمان‌‌بندی می کند. در نهایت باید افزود که اتاق‌خواب هم به شیوه هتل‌های لوکس با امکانات مختلفی دکور شده است.



خانه‌ی مریل

اطلاعات خانه: 47 متر مربع، 2 اتاق خواب، یک حمام و یک اتاق مهمان.


موقعیت: لس‌آنجلس


طراح داخلی فرانسس مریل و همسر او کریس که کارگردان محصولات موسسه فیلم آمریکایی است، همراه با دو فرزند خود در خانه‌ای کوچک‌تر از 50 مترمربع زندگی می‌کنند. این طراح داخلی برای استفاده بهینه از فضای اتاق مهمان، طبقه‌های چوبی در بالای پنجره‌ها و همین‌طور دورتادور دیواره‌های اتاق نزدیک به سقف تعبیه کرده است.


یک صندلی مدل بارسلونا در گوشه اتاق، ملافه‌های طرح دار و بالش‌های رنگی روی تخت، حس راحتی و صمیمیت را به اتاق منتقل می‌کند. بر روی پنجره‌های آشپزخانه گیره‌هایی برای آویزان کردن بعضی از وسایل، وجود دارد که از به هم ریختگی و آشفتگی جلوگیری می‌کند. همچنین در سالن نشیمن از کتابخانه دیواری بزرگی برای نگهداری کتاب، نقاشی و عکس استفاده‌شده است.



خانه‌ی هولگیت


موقعیت: سان‌فرانسیسکو


رابرت هولگیت طراح داخلی همراه با سگش، بادی، در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کند که طبق سلایق او ساخته و دکور شده است. هولگیت دوست دارد که همه‌چیز در اطرافش، در دسترس باشند، به همین دلیل خانه‌ای با این سایز برای او بسیار مناسب است. در سالن نشیمن خانه‌ی هولگیت از صندلی‌های راحتی استفاده‌شده است، به‌گونه‌ای که رفت‌وآمد میان آن‌ها به‌راحتی انجام می‌گیرد و فضایی مناسب برای معاشرت به وجود می‌آورد.


پنجره قدی سالن را پرده‌های بلند قهوه‌ای‌رنگی پوشانده است که سبب بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود. کتابخانه‌ای فلزی نیز در سالن وجود دارد که ظاهر آن را ویژه و خاص کرده است. آشپزخانه با یک اپن کوچک، تماماً با کابینت‌های ام‌دی‌اف ساخته‌شده که باعث یکپارچگی فضای آشپزخانه شده است. این کابینت‌هایی که تا نزدیکی سقف نصب‌شده‌اند نیز، خود موجب انسجام و نظم در آشپزخانه شده‌اند.



منبع : خوگر /


https://www.khooger.com/book/28-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-92-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D8%B9-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D9%85