Florian Wegenast مبلمانی را طراحی کرده است که می‌تواند یک باغچه‌ی موقت را در فضایی کوچک ایجاد کند. 




او که در این مجموعه المان‌هایی از طبیعت را در خود جای‌داده است، درواقع بر آن است که زیبایی و طراوت فضای سبز را به محیط‌های تنگ و دودزای شهری راه دهد.


فلوریان ویگنست طراحی‌های باغچه‌های کوچک آپارتمانی خود را از دوران دانشجویی در سنت مارتینز مرکزی در لندن آغاز کرد که درنتیجه طرح نهایی خود را در هفته‌ی طراحی هلند  که از 21 تا 29 اکتبر 2017 در ایدنوهن برگزار شد، ارائه کرد.




تمام پروژه‌های وی، از یک چارپایه، نیمکت و میزی تشکیل می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا گیاهان موردعلاقه‌ی خود را درون آنها نگه‌داری کنند. این نیمکت‌ها برای کسانی که در فضاهای کوچک زندگی می‌کنند و جایی برای نگه‌داری از باغچه ندارند، بسیار مناسب است.


او در مصاحبه با مجله‌ی Dezeen گفت: " بسیاری از ما درون خانه‌های خود، باغچه‌ای نداریم. هدف من از طراحی و ساخت این مجموعه، تشویق مردم به استفاده از این طرح به‌عنوان ابزاری کارآمد است و همچنین ایجاد بستری مناسب برای تعاملات بین انسان، گیاه و خانه. " 

 


گرچه ممکن است این نیمکت های ویژه، یک باغ زیبا و شکوهمند دائمی در خانه نسازند، اما این مجموعه مبلمان و نیمکت به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور موقت هم که شده باغچه‌ای را در خانه‌ی خود ایجاد کنند و لحظه ای بعد، میز غذاخوری و یا تختخوابی در اختیار داشته باشند.


دو قطعه‌ی مهمی که در این سری از نیمکت وی گنجانده‌شده است، موزاییک سیمانی و تخته‌سه‌لایی است. این ترکیب به این نیمکت اجازه می‌دهد تا حداکثر قابلیت ضد آبی را داشته باشد.




چهارپایه ی ساده‌ی آن را دو تخته سه لا تشکیل داده است که اسلات و صندلی موزاییک سیمانی نیمکت را تکمیل می‌کنند. همچنین یک گلدان گیاهی همراه با شیارهایی در زیر نشیمنگاه آن قرار می گیرد که می‌تواند بر زائده‌های چهارپایه بنشیند.

 

دو نیمکت به وسیله ی چهارپایه زیرین به یکدیگر متصل می شوند، یکی از آنها بخشی از قطعه ی اول پروژه ی ویگنست بوده که در واقع سینی برای کاشت گیاهان است و طرف دیگر آن را نیمکتی با موزاییک سیمانی تشکیل می دهد.

 


جالب این جاست که تمامی تکه ها و قطعات این نیمکت، بدون نیاز به هیچگونه پیچ، میخ و اتصالاتی به راحتی به یکدیگر وصل می شوند.


 

همچنین این طراح، اپلیکیشنی رایگانی را طراحی کرده است که به کاربران اجازه می دهد که عضوی از شبکه ی علاقه مندان به گل و گیاهان شوند و بتوانند از طراحی های افرادمختلف ایده بگیرند.


این طراحی های با مواد اولیه ثابت در واقع نوعی چالش برای کاربران ایجاد می کند تا بتوانند از محصولاتی که دیگران خلق کرده اند، استفاده کنند و چیز جدیدی بسازند و رنگ و گیاهان مورد علاقه ی خود را در آن بگنجانند.

 


ویگنست همچنین گفت: " این برای سی ان اسی کاران که از تخته سه لا به شیوه های مختلفی استفاده می کنند، امری عادی است.  من با ارائه این طرح می خواستم به اهمیت این موضوع بپردازم که با مواد اولیه ثابت می توان طرح های مختلفی ایجاد کرد. من از این مواد نه تنها به این دلیل که در مقابل آب، مقاومند استفاده کردم، بلکه مایل بودم تا از افراد دعوت کنم تا با استفاده از تجربه های خود و دیگران، بتوانند مدل های جدیدی بسازند. "

 

برندهای جهانی دیگری چون ایکیا به باغچه های داخلی علاقه ی زیادی نشان داده اند، این برند یک کیت هیدروپونیک ساخته است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به خاک یا نور، باغچه ای کوچک درون آشپزخانه ی خود ایجاد کنند. همچنین اخیرا، استودیوی Atelier 2+ در بانکوک، طیف وسیعی از گلخانه های کوچک را با هدف تشویق مردم برای آوردن فضای سبز و گل و گیاه به خانه های خود، ایجاد کرده است.


منبع:


https://www.khooger.com/book/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%85%DA%A9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D8%AF