احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که یک مبلمان لوکس و مدرن را از نزدیک و یا حتی در مجلات و صفحات اینترنتی مشاهده کرده باشید که سازنده آن را نمیشناختید.


همچنین برای بسیاری از ما برندهای مطرح تولیدکننده مبلمان همچنان ناشناخته هستند. با این حال، آشنایی با این برندها به دلیل زبان طراحی منحصر به فردی که در محصولات خود دارند، می‌تواند جالب توجه باشد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا 10 برند مبلمان برتر دنیا به شما معرفی کنیم.



Kartell


کارتل یکی از تولیدکنندگان مطرح مبلمان دنیاست که در دهه‌های 80 و 90 میلادی با فلیپ استارک (Phillippe Starck)، طراح تأثیرگذار اروپایی برای تولید محصولات خود همکاری داشت.


این کمپانی ایتالیایی در سال 1949 کار خود را با تولید لوازم جانبی خودرو آغاز کرد و در سال 1963 به ساخت لوازم خانگی روی آورد. این شرکت توسط جولیو کاستلی و آنا کاستلی فریری تأسیس شد و هم‌اکنون نیز به تولید محصولات پلاستیکی مشغول است.


Boca do Lobo


هرچه در مورد طراحی مدرن و معاصر تاکنون به گوشتان خورده در مبلمان Boca do Lobo مشاهده خواهید کرد. محصولات این شرکت پیوندی میان طرح‌های گذشته با معیارهای طراحی معاصر هستند و یک تجربه منحصر به فرد را به کاربران خود القا می‌کند. Boca do Lobo یک شرکت پرتقالی است که در سال 2005 میلادی در شهر پورتو تأسیس شد.


B&B Italia


B&B Italia یک شرکت مطرح ایتالیایی در زمینه تولید مبلمان مدرن است که در سال 1966 توسط خانواده بسنلی (Busnelli) تأسیس شد. این شرکت علاوه بر محصولات چوبی، میز، دیوارهای دکوراتیو، کمد و لوازم جانبی، طیف گسترده‌ای از مبلمان فضای باز را نیز تولید می‌کند و ظرافت یکی از شاخصه‌های مهم محصولات آن به شمار می‌رود.


B&B Italia هر ساله بیش از 3 درصد از فروش خود را در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند و در سال 2010 میلادی یک کارخانه اختصاصی به ارزش 4 میلیون یورو به‌منظور تولید فوم مورد نیاز برای محصولات خود تأسیس کرد.


BRABBU


BRABBU به تولید طیف وسیعی از مبلمان، لوازم منزل، سیستم‌های نورپردازی، فرش و سایر محصولات جانبی دکوراتیو می‌پردازد. این برند در طراحی محصولات خود از طبیعت و دنیای واقعی الهام می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در تمام جزئیات نظیر مواد، بافت، رنگ و طرح پارچه‌های مورد استفاده در آنها نشانه‌هایی از زندگی شهری و طبیعی دیده می‌شود.


Alle


این مجموعه شاداب با نام “The Hybrid” توسط خوزه مارتون (Jose Marton) طراح برزیلی برای کمپانی Alle ساخته شده و تمام قطعات آن نیز از ماده متاکریلات تولید شده است. این ترکیب شیمیایی یکی از سخت‌ترین و محکم‌ترین پلیمرهای جهان با شفافیتی بالاتر از شیشه است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات و عوامل جوی دارد.


NUVIST


NUVIST یک استودیوی معماری و طراحی است که از سال 2006 توسط طراحان ترک Emrah Cetinkaya و Kursad Sekercioglu در استانبول ترکیه تأسیس شده است. بهره‌گیری از فرم متفاوت و سطوح صیقلی یکی از ویژگی‌های شاخص محصولات برند NUVIST محسوب می‌شود.


Alias


برند Alias در سال 1979 توسط Giandomenico Belotti در ایتالیا تأسیس شد. صندلی اسپاگتی (Spaghetti) نخستین محصول این شرکت بود که در موزه هنرهای معاصر نیویورک (MoMA) نیز به نمایش درآمده است. محصولات تولید شده توسط برند Alias عمدتاً سبک مینیمالیسم دارند و بخش گسترده‌ای از نیازهای انسان‌ها در منزل، محیط کار و فضای باز را پوشش می‌دهند.


FENDI Casa

بی‌شک FENDI Casa یکی از برندهای لوکس و مطرح دنیا در زمینه طراحی مبلمان باکیفیت و خلاقانه محسوب می‌شود. این شرکت ایتالیایی در سال 1989 تأسیس شد و هم‌اکنون در تمام بخش‌های دکوراسیون داخلی و در سبک‌های مختلف به تولید محصولات خود می‌پردازد.


ست‌های مبلمان، مبل راحتی، صندلی، پوف، تختخواب و کنسول از جمله تولیدات FENDI Casa هستند که همواره مورد تحسین خریداران و فروشندگان مبلمان قرار گرفته‌اند. این شرکت همچنین در زمینه طراحی داخلی جت‌های شخصی و قایق‌های خصوصی نیز فعالیت می‌کند که از جمله طرح‌های موفق آن می‌توان به دکوراسیون داخلی قایق لوکس CRN 128 ساخت شرکت Ferretti اشاره کرد.


Delightfull


Delightfull یکی از برندهای فعال در زمینه سیستم‌های نورپردازی است. محصولات این شرکت با تنوع فوق‌العاده منعکس‌کننده احساسات، شخصیت و طرز تفکر کاربران خود هستند. Delightfull در تولید محصولات از طرح‌های مربوط به اواسط قرن بیستم نیز الهام می‌گیرد.


منبع:


https://www.khooger.com/book/%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF