سال جدید که از راه برسد، زمان مناسبی برای سفر کردن به نقاط مختلف جهان فراهم می‌شود. برترین مقاصد گردشگری در سال گذشته‌ی میلادی، بهترین‌ها از نظر گردشگران را برای کسانی که قصد سفر به اقصی نقاط جهان دارند، نشان می‌دهد.  Euromonitor International سالانه آماری را منتشر می‌کند که طی آن شهرهای مختلف در رتبه‌های یک تا 100 قرار می‌گیرند. طی آخرین آمار منتشر شده، شهرهایی که در این لیست قرار گرفته‌اند بر اساس میزان سفر مسافران خارجی به آن‌ها رتبه گرفته‌اند که این آمار و ارقام از اقامت دست کم 24 ساعته ی مسافران بین‌المللی در شهر مذکور برای مقاصد گردشگری یا بازرگانی، به دست آمده است.  مسافران بومی و افرادی که در حال گذر  بوده‌اند، از این لیست کنار گذاشته شده‌اند. 


در ادامه‌ی مطلب با ما همراه شوید و با این برترین مکان‌های گردشگری در سال 2017 آشنا شوید. 


20- میامی؛ فلوریدا


میامی، شهری در کناره های سواحل اقیانوس اطلس در جنوب شرقی ایالت فلوریدا در آمریکا است. این شهر به داشتن ساحلی نقره فام و غذاهای فوق العاده معروف است. با وجود اینکه طوفان ایرما میامی را درنوردید، اما سواحل بازسازی شده‌ی آن در سال 2017 تعداد 8.1 میلیون گردشگر را به خود جلب کرد.


19- مکه؛ عربستان سعودی


این شهر بیابانی که به محل تولد اسلام و حضرت محمد (ص) معروف است، سالانه میلیون‌ها زائر را به خود جذب می‌کند. تنها مسلمانان می‌توانند به این شهر وارد شوند که آمار نشان می‌دهد سال گذشته 8.7 میلیون مسلمان به مکه سفر کردند.


 

18- پراگ؛ جمهوری چک


یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان که مملو از جاذبه‌های تاریخی است، پراگ در جمهوری چک است. این شهر آثار معماری مختلفی از سبک باروک و گوتیک را در خود جا داده که نمونه‌ی آن یک ساعت نجومی است که قدمت آن به 600 سال قبل برمی‌گردد. ضمنا بازارهای کریسمسی پراگ هم از جمله معروف‌ترین بازارهای سراسر اروپا محسوب می‌شود. در سال گذشته‌ی میلادی، 8.6 میلیون مسافر از این شهر دیدن کردند.


 

17- گوانجو؛ چین


جالب است بدانید که گوانجو بیشتر تجار و بازرگانان را نسبت به مسافران عادی به خود جلب می‌کند. این شهر سومین شهر بزرگ چین است و نزدیکی آن به هنگ‌کنگ و دریای جنوبی چین سبب شده که به یکی از مراکز اصلی داد و ستد و بازرگانی در چین تبدیل شود. سال 2017، 9.1 میلیون گردشگر به این شهر سفر کردند.


16- سئول؛ کره جنوبی


برای تمام گردشگران، علت هایی برای گشت و گذار در سئول وجود دارد؛ معابد سنتی بودایی که در میان آسمان خراش‌ها و برج‌های شهر قرار گرفته است و  چایخانه‌های سنتی و پارک‌های زیبا که گردشگری در این شهر را تکمیل می کنند. این شهر در سال 2017، 7.7 میلیون گردشگر را به خود جذب کرد. 


15- استانبول؛ ترکیه


استانبول مهم‌ترین و بزرگ ترین شهر در ترکیه است و در موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی بین اروپا و آسیا قرار گرفته است که ترکیب فرهنگ اروپایی و آسیایی را در این شهر سبب شده است. 

امپراطوری های مختلفی بر این شهر حکومت کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امپراطوری عثمانی بوده است که آثار و بناهای زیبای تاریخی مختلفی را از خود بر جا گذاشتند.

یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری، مسجد بیزانس است که قدمت آن به قرن 6 میلادی می‌رسد و همچنین کاخ توپکاپی که به زیباترین کاخ در ترکیه معروف است. استانبول در سال 2017، 8/6 میلیون نفر گردشگر را پذیرا بود.

14- تایپه؛ تایوان


تایپه در کشور تایوان به داشتن بازار های شبانه و غذاهای خیابانی خوشمزه معروف است و یکی از مقاصد عالی برای سفرهای انفرادی است. تماشای چشم انداز شهر از رصدخانه تایپه که نقطه ی بالایی آسمان خراش 101 تایپه قرار دارد، یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در این شهر انجام داد. تایپه در سال2017، میزبان 9/3 میلیون گردشگر بوده است.


13- توکیو؛ ژاپن


توکیو، پایتخت ژاپن مملو از معابد و موزه هایی است که بسیاری از آن ها توسط جنگل ها و باغ های زیبایی احاطه شده اند. یکی از مقاصد محبوب توریستی توکیو، بازار ماهی تاسکیجی و هاراجکو است. در سال 2017، 9/7 میلیون گردشگر به توکیو سفر کردند.


12- رم؛ ایتالیا


رم شهر باستانی امپراطوری روم، شهر فرهنگ و هنر، شهر میکل آنژ و داوینچی، شهر مجسمه ها، کلیسا، شهر بستنی، پیتزا و پاستا، است. با قدم گذاشتن در کوچه خیابان های رم، مجسمه ها، آثار هنری رنسانس و در دل کوچه های باریک و فضای رمانتیک محله‌ی تراسدوره، رستوران های زیادی به چشم  می خورد که معروف ترین رستوران های پاستا و پیتزا است. رم شهر مد، فرهنگ و تاریخ است و از کولوسئوم گرفته تا کلیسای سنت پیتر، از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان را در خود جا داده است. رم در سال 2017، 9/6 میلیون گردشگر را جذب کرده است.


11- پوکت؛ تایلند


پوکت بزرگ‌ترین جزیره‌ی تایلند است. پوکت با داشتن ساحل شنی نرم و آب‌های فیروزه‌ای زیبا، چشم انداز منحصر به فردی را ایجاد کرده است که هر سال میلیون ها گردشگر برای تماشای آن، به این منطقه‌ی زیبا سفر می‌کنند.


پوکت به شهر گردش‌های شبانه معروف است و جالب است بدانید که در سال 2017، میزبان 12/1میلیون گردشگر بوده است.


در سراسر دنیا، شهر ها و کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که می توانند جز محبوب ترین مقاصد گردشگری قرار بگیرند که از میان تمام آن ها، در این قسمت به معرفی 10 شهر برتر پرداختیم.


منبع: